Az elmúlt években az otthoni munkavégzés egyre népszerűbbé vált, és több vállalat választja a home office-t, mint lehetséges opciót. Azonban, ahogy egyre több ember dolgozik otthonról, egyre fontosabbá válik az, hogy a távmunka hatékony, gördülékeny legyen. Vegyük sorra a hasznos útmutatásokat a távmunkát illetően!
A home office eddig nem tapasztalt problémákat, leküzdendő akadályokat hozott magával, ami a világ gyors fejlődése miatt azonnali reakciót igényelt mind a vezetőktől, mind a munkatársaktól. Az alábbi öt tipp segíthet abban, hogy a home office-ban dolgozók minél eredményesebben és akadálytalanul tudjanak dolgozni.
Ügyeljen a rendszeres kapcsolattartásra!
Az otthoni munkavégzésnek az a kihívása, hogy könnyen elszigetelődhetünk és nehéz lehet a kapcsolatainkat fenntartani a munkatársakkal és a vezetőséggel. Ezért fontos, hogy rendszeresen beszéljünk velük, és tartsuk a kontaktust. A megfelelő kommunikáció és kapcsolattartás segíthet abban, hogy érzékeljük a változásokat és kihívásokat, és azonnal reagáljunk rájuk.
Elengedhetetlen, hogy találjunk egy kommunikációs csatornát, ami mindenki számára elérhető és stabil online környezetet biztosít számunkra. Széleskörű palettából válogathatunk videokommunikációs platformok közül, viszont egy meeting, tárgyalás vagy előadás minőségi lebonyolításához szükségünk lehet a Zoom adta funkciókra.
Használja a Zoom felületét!
Zoom az egyik legfontosabb eszköz a távmunkában dolgozók számára, mivel lehetővé teszi a video- és hanghívásokat, valamint a webináriumok és az online találkozók szervezését. Mivel a szoftver az egyik legstabilabb és legegyszerűbb, így megbízható társként szolgálhat számunkra, ami minden munkastílusra könnyedén szabható.
A rendszer kedvezőtlen hálózati feltételek ellenére is képes jó hang- és képminőséget biztosítani, ami egyedülálló a piacon. Az egykattintásos csatlakozásnak köszönhetően nagyon gyorsan és könnyedén csatlakozhatunk online találkozóinkra.
A Zoom licencekkel a kisebb csapatok,a közepes vállalkozások és a nagyvállalatok is megtalálhatják számításaikat.
A szerkeszthető rajztáblának köszönhetően meetingen kívül is jegyzetelhetünk, ötleteket oszthatunk meg egymással, miközben bármikor, bárhol hozzáférhetünk a rendszerhez.
Megoldást nyújt a “Toggle Tax” jelenség problémájának megoldására.
Adódik a kérdés, mi is az a “Toggle Tax”?
A kifejezés a számítógépes munka során felmerülő időveszteségre utal, amely akkor következik be, amikor az alkalmazottaink az egymás között váltogatnak az alkalmazások, oldalak vagy programok között.
Hogyan nyújt segítséget a Zoom az időveszteség dilemmájára?
A Zoom novemberi bejelentésével közölte, a cég evolúciójának következő lépcsőfokát. Egy rendszerbe integrált Mail és Naptár szolgáltatást kapunk, amik szorosan együttműködnek a Zoom további alkalmazáseszközeivel.
Ennek a fejlesztésnek köszönhetően egységes email és naptár-élményt kapunk, könnyebb lekövethetőséget, ezáltal hatékonyabb munkafolyamatot.
Vegye igénybe a képernyőmegosztás funkciót!
Előfordult már Önnel, hogy a meeting résztvevői sokszor visszakérdeztek a témát illetően?
A képernyőmegosztás lehetővé teszi, hogy az összes résztvevő ugyanazt az információt lássa, ami segíti a meeting tárgyának megértését és a közös gondolkodást. A funkció lehetővé teszi, hogy a jelenlévők gyorsan és effektíven megvitassák az anyagot, értékes időt megtakarítva.
A vizuális megjelenítésnek köszönhetően az információ sokkal könnyebben marad meg. Ez nagyban segíthet minket, hogy pontos visszajelzést adjunk egymásnak, mivel mindannyian ugyanazt az anyagot látjuk.
A képernyőmegosztásnak hála akár egy fejlesztői csapat egyidőben megbeszélheti egymással az ügyfél által kért weboldal felépítését. De legyen szó grafikus csapatról, marketing ügynökségről, multicégekről, ez a funkció lehetőséget nyújt számunkra, hogy egyidőben ötleteljünk, ezáltal sikerre vigyük az aktuális projektet.
Rögzítse a fontosabb meetingeket!
Gyakori probléma, hogy az online találkozón elhangzottak napról napra, hétről hétre elkopnak. Ha a megosztott információk jelentőséggel bírnak, célszerű őket megőrizni.
Amennyiben minden résztvevő beleegyezett, gond nélkül rögzíthetjük találkozónk teljes hang- és képkavalkádját, amit a Zoom eltárol helyettünk felhőalapú tárhelyében. Így bármikor, bárhonnan hozzáférhetünk akár hetekkel ezelőtti felvételekhez is, amit igény szerint megvághatunk.
A cloud storage jóvoltából ezeket a felvételeket később is fel tudjuk használni. Nagy segítség lehet akár új csapattagok betanítási időszakában, hogy nem kell újból és újból elmondanunk ugyanazt a témát.
Alkalmazzon Zoom eszközöket!
Gondot jelent az akadozó hang- és képminőség?
A videobar hosszú téglalap alakú vagy ovális formájú konferenciakamera beépített mikrofonokkal és hangszórókkal, így all in one megoldást nyújtanak a videokonferenciákhoz. A legtöbb videobar modell hasonló a webkamerához, amely számítógéphez való csatlakozást igényel. Azonban a Zoom néhány videobar készüléke önállóan is működik, saját operációs rendszerrel.
Ezek a készülékek ugródeszkát jelenthetnek vállalatunk számára. Újabb szintre emelik az online kommunikációt, mivel teljesen tökéletes kép- és hangminőséget biztosítanak, lekörözve az elavult web- és laptopkamerákat. Ezentúl, már külön asztali számítógépre, vagy más technikai eszközre sincs szükségünk, mivel egyes videobarok már saját rendszerrel futnak.
A Zoom videobar eszközei között egészen személyre szabott megoldások tárházát találjuk, minden igényt kielégítve. Vannak készülékek, amiknek a használatához saját laptopra, vagy egyéb eszközre sincs szükségünk ahhoz, hogy becsatlakozzunk a meetingbe.
A távmunka egyik legproblémásabb jelensége, amikor nem halljuk jól munkatársainkat és felesleges percek mennek el azzal, hogy megfejtsük az elhangzottakat.
Nyugodtan elbúcsúzhatunk az idegesítő háttérzajtól, a zavaró kábelektől és attól, hogy nem halljuk rendesen munkatársainkat.A zavaró háttérzajokat kiszűrő termékek kiváló választásnak bizonyulhatnak.
Összegzés
Az otthoni munkavégzésnek számos előnye van, de ugyanakkor rengeteg új kihívást hozhat magával.
A folyamatos kommunikáció mellett elengedhetetlen egy olyan platform használata, ami mindenki számára elérhető és egyszerűen működik.
Akik az online kommunikációt magasabb szintre emelik: MyZoom by Sinaptive
A MyZoom csapata lehetővé teszi a magas szintű videokonferenciát, a digitális tárgyalótermi és auditóriumi rendszereket, az interaktív élő webináriumokat és a lenyűgöző online eseményeket.
Nem csupán a megfelelő termékeket nyújtják, amik megkönnyítik online kommunikációnkat, hanem ezeket adott munkakörnyezetre is szabják.
Olyan ügyfelek számára nyújtottak magas szintű videokommunikációs megoldásokat, mint a Semmelweis Egyetem, a 4IG vagy a Takarékbank Zrt.
Ha Ön és vállalkozása is szeretné kiaknázni a Zoom-ban rejlő hatalmas potenciált, keresse a MyZoom csapatát bizalommal!