A Wizz Air légitársaságnak át kell dolgoznia üzleti feltételeit és meg kell térítenie a fogyasztóknak a szabálytalanul felszámított díjakat – közölte az osztrák munkavállalói kamara (AK).

 

Az érdekképviselet egyebek között a 40 euró (körülbelül 16 000 forint) reptéri utasfelvételi díjat említette ennek kapcsán. A tájékoztatás szerint az utasszállítási feltételek AK által kifogásolt összesen 88 cikkelyéből 81 esetében adott igazat az érdekképviseletnek az osztrák legfelsőbb bíróság (OGH).

Az utasszállítási feltételeken kívül szabálytalannak minősítettek a Wizz Account ügyfélszámlával és a Wizz Ajándékutalvánnyal kapcsolatos 30 cikkelyt, valamint a jegyek Wizz Credits-en keresztül – utasok írásbeli hozzájárulása nélkül – történő visszatérítésének gyakorlatát.

Az OGH szintén szabálytalannak minősítette, hogy az ajándékutalványok érvényességi ideje mindössze 12 hónap.

Az AK tájékoztatása szerint a Wizz Air ausztriai lakóhellyel rendelkező ügyfelei igényeiket 2019-ig visszamenően érvényesíthetik a légitársaság honlapján.

Az osztrák munkavállalói kamarával folytatott megbeszéléseket követően a Wizz Air egyezséget kötött a bírósági eljárásban felvetett kérdések tisztázására. A légitársaság elismeri a bécsi kereskedelmi törvényszék legfrissebb döntését, elfogadja ezeket és ennek megfelelően fog cselekedni” -ismertette a légitársaság hétfő esti állásfoglalásában. Hozzátette, hogy visszatérítési mechanizmust dolgoztak ki azon utasok számára, akiknek 2019 eleje óta reptéri utasfelvételi díjat számítottak fel.

Mindemellett visszaállítják a lejárt Wizz krediteket és a lejárt ajándékutalványok helyet – öt évig beváltható – újakat állítanak ki.

MTI

Fotó: Facebook / Wizz Air

Kapcsolódó cikkek
Latest Posts from Manager Magazin