Az Ecommerce Hungary Egyesület elnöke az Economx podcastjában arról beszélt: a legnagyobb problémát az okozza, hogy nem egyenlő szabályok vonatkoznak a versenytársakra. Emlékezhetünk, a taxisok is az egyenlőtlen feltételeket kifogásolták, mielőtt elzavarták az Ubert Magyarországról.
Függőséget is okozhat a Temu által alkalmazott kereskedelmi módszer, ráadásul a cég által használt kommunikációs eszközöket is a fiatalabb generációra optimalizálják a szakértő véleménye szerint. Az első pillantásra kedvező ár mögött egyértelmű piaci folyamatok vannak Bőgel György szerint, ugyanakkor felmerülhet a gyanú, hogy sok esetben veszteséggel értékesítenek termékeket, ami releváns marketing eszköz, ugyanakkor hosszútávon nem finanszírozható. Az árak racionalizálása mögött egyszerű logika van: a gyártó és a vásárló között a legrövidebb értékesítési láncot működtetik, ennek hatására pedig egyértelműen csökkennek az eladási árak.
Nem jelent komolyabb kockázatot az alkalmazás használata, mint a hasonló felületeké, hiszen nem szükséges érzékeny információ a regisztrációhoz és a fizetéshez sem, ugyanakkor más kockázatokat hordoz a sok esetben szükségtelen termékek megvásárlását ösztönző applikáció használata.
Bőgel szerint ugyanakkor a minőségi problémák már ritkábban merülnek fel, hiszen minden vásárló azonnal visszajelzést adhat.
A rendszer nehezen fenntartható, ugyanakkor a kereskedelmi lánc minden szereplője érdekelt abban, hogy a vásárlók elégedettek legyenek a termékek minőségével, hiszen az internetes kereskedelemben kimondható: a következő kereskedő csupán egy kattintásra van – írja az economx.hu.
Címlapkép: managermagazin.hu