Idén ötmilliárd forint vagy azt meghaladó összegű beruházással számol a tisztán magyar tulajdonú BioTechUSA cégcsoport, amely 2023-ban több mint 90 milliárd forint árbevételt ért el.
Az idei beruházási összeg nagy részét adja az 50 millió darab prémium fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor, amelyet várhatóan a negyedik negyedévben helyeznek üzembe a cég szadai gyártó- és logisztikai komplexumában – ismertette Lévai Bálint, a cégcsoport vezérigazgatója, társtulajdonosa a cég éves eredményeit bemutató sajtótájékoztatón.
Az idén bővítik a szadai üzem szociális épületrészét, továbbá megkezdődött a dunakeszi üzem energetikai korszerűsítése, napelemes rendszerek telepítése – tette hozzá.
Az Európában az egyik legnagyobb, Magyarországon pedig piacvezető étrendkiegészítő- és speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégcsoport a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére 15 százalékos növekedéssel, 90,49 milliárd forintos árbevételi csúcsot ért el tavaly. A forgalom 80 százaléka exportból származott.
Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 3,5 százalékkal 10,47 milliárd forintra emelkedett tavaly.
Az MTI kérdésére Lévai Bálint elmondta, hogy idén tíz százalékos árbevétel-növekedéssel elégedettek lennének, az EBITDA idei alakulását az alapanyagárak ingadozása, valamint a várható fogyasztói kereslet befolyásolhatja.
A tavalyi évet az energiaválság, a magas infláció mellett az ellátási láncok akadozása és az alapanyagárak hullámzása jellemezte, ami kihívás elé állította a gyártókat – mondta.
A termékfejlesztés házon belül tartásával és az elmúlt években a saját gyártási kapacitások folyamatos bővülésével a BioTechUSA jobban tudott reagálni a kereslet változásaira, mint versenytársai – tette hozzá.
Termékkategóriák szerint a legnagyobb kereslet továbbra is a fehérjeporok iránt mutatkozik, valamint az étrendkiegészítők térhódítása is folytatódott; a proteinszeletek, vitaminok, kapszulák iránt is erős volt a kereslet.
Tavaly a társaság termékportfóliója 120 termékkel bővült.
A magyar piac tavalyi alakulásáról elmondta, hogy egyes fogyasztói csoportokban visszaesett a kereslet, a prémium szegmens viszont robusztusan teljesített.
A több mint 100 országban működő cégcsoport tavaly folytatta nemzetközi expanzióját, 45 új üzletet nyitottak Európa-szerte. Az idén több mint 50 bolt nyitását tervezik az európai piacon: Németországban és Franciaországban 15-15-öt, Spanyolországban nyolcat, öt-öt boltot pedig a lengyel és olasz piacon.
A BioTechUSA jelenleg 103 országban, 49 webshoppal, 307 franchise üzlettel, 1800 munkavállalóval és 4500 partnerrel működik.
A társaság továbbra is előnyként tekint a többcsatornás (omnichannel) értékesítési modellre, amelynek célja, hogy minél szélesebb körben váljanak elérhetővé termékei az online és offline térben.
A magyar és export piacokat a 2014-ben átadott szadai gyártó- és logisztikai bázisról, illetve a dunakeszi üzemből látják el.
A BioTechUSA márkán kívül a cégcsoport további négy brandből áll: ezek a 2020-ban felvásárolt Scitec Nutrition táplálék-kiegészítő forgalmazó; a Builder webáruház; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore, valamint a vitaminkészítményeket forgalmazó VitaminShop webáruház.
MTI
Fotó: BioTechUSA Facebook