Az valószínűleg egyetlen autósnak sem újdonság, hogy baleset okozása esetén a saját kötelező biztosítás az okozott kárt fogja fedezni, viszont a saját autóban keletkezett kárt nem. Persze tény, hogy ez utóbbi iránt is nagy igény mutatkozik, ezért a biztosítók többféle csomagajánlattal és kiegészítő biztosítással állnak mindazok rendelkezésére, akik tutira mennének. Akár pár ezer forintért olyan plusz védelemhez juthatunk, mint a kátyúkár, a poggyászkár, a vad-és háziállatkár, vagy például a természeti károk.
Nem ostobaság ez utóbbiakon elgondolkodni, hiszen tipikus eseteit sajnos sokan ismerik. A hazai utak minőségéhez fűzhető némi kétség, és gyakran még egy rossz kormánymozdulat sem kell ahhoz, hogy méretes kátyú tegye tönkre a lengéscsillapítókat. Macska mászik a motorháztetőre, és igyekszik az autó teteje felé? Azok az apró károk a szélvédőn komoly ezrekbe kerülnek, ha orvosolni szeretnénk a hibákat. Az útra rázuhanó fa is komoly károkat okozhat a szélsőséges időjárási körülmények között, melyekből valljuk be, akad bőven manapság. Nem árt tehát előre gondolkodni, és a kötelező biztosítás megkötésekor további lehetőségekről is érdeklődni.
S hogy mi a helyzet a kötelező biztosítással? Milyen szempontokat vesznek figyelembe az összeg kiszámításakor? Mennyire számít a balesetmentes múlt? Milyen gépjárművek esetében számíthat az ember magasabb összegre? Hogyan lehet befizetni a szükséges összeget? Mi a helyzet akkor, ha nem a megfelelő számlaszámra történik az utalás? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekkel nem csak a laikusok és a kezdő autósok találják szembe magukat. Sokaknak segített már a Biztoshely biztosítási portál díjszámolója.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni az évszaknak megfelelő gumihasználat fontosságát sem, mely szintén hozzájárul a biztonságos közlekedéshez. Aktuálisan különös jelentőséggel bír ez, hiszen egyre többen keresik fel a gumiszervizt, és cseréltetik a gumit télire. Még mindig vannak, akik a négyévszakos típust részesítik előnyben, megspórolva ezzel az egyre magasabb gumiárakat. Nem árt azonban tisztában lenni azzal, hogy külterületen közlekedve a négyévszakos kevésbé bizonyul jó választásnak télen, a lefagyott útviszonyok közepette.